4 Apr 2012

Kenapa Mesti Takut Bertukar Ke Timeline Facebook ?

Assalamualaikum.


Well, i sure ramai dah tahu facebook semua orang akan bertukar ke timeline. Yang belum bertukar lagi tu, tak lama lagi tertukar lah tu. If tak tertukar juga, NO COMMENT ! :p Semua orang bising-bising bila page dah bertukar secara magik dengan sendirinya tanpa kita perlu klik apa-apa. Termasuklah I sendiri. DULU yes DULU ! ahahha.



Kenapa i cakap dulu dan bukan sekarang ? Sebabnya, bila i fikir balik, ada best juga timeline ni actually. Try to think positive untuk dapatkan effect yang positive. If think negative, effect pun akan negative. Maka, terlahirlah niat hati menyampah dengan facebook dan terus klik ke butang 'deactivated page' Oh no no no. Lets, think positive terhadap TIMELINE FB. *dah mcm MLM fb lak* LOL! 


*****


1) COVER PHOTO BESAR GEDABAK


Well, ini antara yang bestnya dengan timeline. You boleh edit photo sendiri dan design letak nama u besar gedabak. Yeahh, this is the time you nak baget2 retiss ^,^ So, orang nak add you tengok u punya cover photo Bukan-main-DIVA sure berduyun-duyun orang akan add you :p Dari tak famous, haaa teruslah you jadi famous :p Kan kan ? 




Contoh cover photo *BAGET RETISSS* ahahaha




2) MARKETING STRATEGY

Oh no no, i takkan bebel pasal marketing strategy SWOT ANALYSIS bagai tu sume macam yang lecturer kita ajar dekat uni. No no :p But, apa yang i nak share adalah, kita boleh jadikan timeline as marketing strategy. Boleh promote your phone no, email dan sebagainya untuk yang buka blogshop dan lain-lain. So, if you design your cover photo dengan baik punya, sure orang akan berminat untuk LIKE page you :p Tapiiii, If yang personal page tu pun mengada nak promote no haaa lantak you lah :p AHAHA



Contoh Cover Photo Untuk tingkatkan Marketing :D



3) Kenangan MANIS


Yeah, dengan timeline facebook, kita dapat upload gambar kenangan manis kita semasa di sekolah, baru lahir dan lain-lain :D So, if you'r a stalker, sure timeline akan senangkan kerja you untuk menstalk PAGE orang yang u admire LOL ! *macam ada pengalaman* AHAHAHA



Contoh budak COMEL erkkk salah salah, i mean contoh kenangan manis-manis hehehe :D





Before i end my MLM speech *ewahhhh* ahahaha, nak share dekat you kata-kata pujangga :p "Always turn a negative situation into a positive situation" So, Jom ramai-ramai fikir positif dan start suka kan TIMELINE ! ^,^ Kbye. Assalamualaikum.





4 comments:

  1. ade yang best. ade yang tak best dgn timeline. tp best bg stalker. mcm saye. lalalala~ ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha same here. me too suka stalk orang senyap2 hihi :D

      Delete
  2. serabuT je timeline nie...=='

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup sangat serabut ahhaha but still ada positive dia juga heheh :)

      Delete

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook