Showing posts with label meatballs ikea. Show all posts
Showing posts with label meatballs ikea. Show all posts

23 May 2011

Produk IKEA YANG DIJAMIN HALAL


Assalamualaikum.


WOW!! sungguh panas topik pasal IKEA MEATBAL TAK HALAL? ni. Ramai yang dah makan meatball ikea dan ramai yang tiba2 rasa nak muntah balik semua, macam mana yang i rasa sekarang ni kan T_________T Tadi i check pasal IKEA ni dekat HALAL MALAYSIA punya website. Dan ternyata, jawapan nya HALAL untuk dua produk sahaja. Seperti gambar di bawah.






Hmmmm, habistu macam mana dengan makanan2 yang lain ? HALAL KE TAK ? Itu yang menjadi persoalan sekarang. Wallahualam.



UPDATED : NAK TAHU LEBIH LANJUT TENTANG STATUS IKEA BACA SINI. errk. tak tahu laa betol ke tak. tak tengok betol2 sijil tu dipampang kat IKEA.



IKEA MEATBALLS TAK HALAL ? erkkkk..

Assalamualaikum.





I suka gila makan IKEA MEATBALLS. Sedap kot ! Dahlah murah, banyak n sedap pulak tu. Siapa tak suka kan. Huhuhu. Disebabkan Ikea Damansara tu jauh gilaa dari rumah i, so i rasa macam nak buat sendiri je. Just try2 je kot2 jadikan :D ehehe. Then, i terjumpa satu lawan web yang ajar macam mana nak buat resepi IKEA MEATBALLS ni. Tekan SINI untuk ke laman web resepi IKEA MEATBALLS.


Lalu, i terkejut bila nampak resepi dia ada perkataan PORK. Tengok gambar kat bawah.




Hmmm, i pun cakap dalam hati, alaa mybe tu dekat luarnegara je kot pakai pork2 ni. Kat Malaysia tak la kot. Walau macam mana pun, hati kecik i still berbunyik, baik kompomkan. Then i search kat internet pasal IKEA ni HALAL ke TAK. Lepas tu, i terjumpa satu laman web lagi seperti di bawah, tekan SINI untuk ke belog beliau.




FUHH, BARU BULAN MAY 2011 DIA UPDATE NI T___________T dahlah i baru makan haritu. Ayookkk..


Dan tadi i search balik, jumpa lagi satu laman web jugak seperti di bawah. Klik SINI untuk ke belog beliau.




NI PUN ARTIKEL BARU LAGI T______________T




OMG, like seriously ?? Betol ke IKEA ni tak halal ??? Ada sesiapa tahu? Hmm, kalau betollah, berapa ramai yang dah termakan benda 'SEDAP' ni. Kalau tak betol, alhamdulillah. Risauu.. Lepasni, masing2 buat meatball kat rumah jelaa ya. Yang pastinya dijamin HALAL !





We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook