3 Jun 2009

Serikandi cinta...

Edisi SERIKANDI cinta. Tiba2 hari ini aku teringat balikk tentang perancangan aku nak menghasilkan sebuah novel bila bf aku iaitu FARID mengingatkan aku tentang novel ni. Aku bukan nak bercerita tentang love story aku mahupun cinta sesiapa untuk entri kali ini. Serikandi cinta adalah berkaitan dengan novel yang bakal aku ilhamkan hasil daripada idea aku sendiri. hahaha. Yea tepat sekali! SERIKANDI CINTA adalah tajuk kepada novel yang bakal aku ilhamkan. :))

Novel ini bukanlah aku ilhamkan untuk bacaan umum mahupun untuk disewa beli ataupun sewaktu dengannya. Tujuan aku mengilhamkan novel serikandi cinta ini adalah semata-mata kerana minat yang sudah lama terpendam untuk mencipta sebuah kisah cinta yang khas diilhamkan olehku untuk menjadi bahan bacaan kepada orang yang tersayang MUHD FARID haron. :)

Memang kalau nak diingatkan balik, dah lama sangat aku tak menulis cerita, mengarang sajak dan puisi. Dulu time aku masih d tingkatan menengah rendah, semangat aku sangat membuak2 untuk mengarang cerita, sajak dan puisi. :) Pelbagai jenis sajak dan puisi serta cerpen yang dah aku hasilkan. N, banyak juga hadiah yang pernah aku dapat waktu kat sekolah dulu.

Tapi, sejak aku masuk kelas sains di tingkatan4 minat aku kat sastera ni memang masih wujud tapi tak seberapa dah. So, segala bakat yang ada dekat diri aku hilang macamtohh je. Tapi, lepas je aku habess spm n aku tak perlu ingat n hafal dah bab bio phy chem, aku tataw kenapa, pelahan demi pelahan aku rasa rindu sgt nak menghasilkan sebuah cerita. :)

Lepas tuh, wujudla tajuk novel ni SERIKANDI cinta. Tajuk ni adalah hasil idea daripada FARID :) terima kasihh sayang. Kenapa die pilihh tajuk ni? haha. Sebenarnya, aku pun no idea. Tapi, aku agak tertarik dengan tajuk novel ni. So, aku memang akan cipta sebuah cerita novel yang bertajuk SERIKANDI CINTA. Berkisarkan apa? em, kemungkinan besar berkisarkan cerita cinta aku dan farid tapi diselitkan gak dengan beberapa cerita tambahan ataupun mitoss yang myb akan membuatkan cerita novel ini bertambah menarik. :)

*diharapkan aku tak putus semangat dan semogalah aku banyak idea nak hasilkan novel ni. :))

4 comments:

  1. i tgu taw dat novel!
    hasil ciptaan bersama->kazen n kazen iparku..
    :)

    ReplyDelete
  2. hahahha. macam2 je u ni ira. :) tadahal je la dearr. :))

    ReplyDelete
  3. eda skrg da lain dr yg aku kenal dulu. :)

    ReplyDelete
  4. hahaha. pulakk dah. :) yela ju. aku masihh sama cam dulu taw. :))

    ReplyDelete

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook