8 Jan 2010

Dunia Dah Tak Aman !


Kes 1 - Berlaku hari ini. Kira2 pukul 12.00pm tadi apabila mak aku tengah otw nak pergi kerja. Dekat sebelah rumah aku je lokasi di mana kejadian berlaku. Beliau hendak menuju ke train Pandan Indah dan berjalan di tempat biasa untuk menuju ke sana. Dalam perjalanan bersendirian, mak aku terkejut dan tersentap apabila secara tibe2 seorang lelaki india yang memegang pisau dan membalut mukanya dengan kain muncul di sebalik semak yang ada di situ. Penjenayah lahanat hitam busuk tuh menyuruh mak aku mengeluarkan semua wang dan jangan menjerit.

Disebabkan mak aku seorang yang bijak, beliau hanya menurut je apa yang disuruh oleh keling lahanat tu dan beliau berjaya menyelamatkan rantai dan hp beliau. Hp mak aku sorokkan di poket baju manakala rantai tidak dilihat oleh keling lahanat tu disebabkan mak aku pakai tudung time tu. Tanks God time tu mak aku hanya bawa duit rm12 ( Mak aku memang jenis berhati2). Oleh itu, keling lahanat itu hanya dapat duit rm10.00 dan disebabkan die tak puas hati die pegi selongkar beg mak aku. Naseb dalam beg tu tak ada pape. Then mak aku dilepaskan dan diugut supaya diam dan tidak menjerit, jika tidak, mak aku akan dibunuh. Sial kaw keling ! Aku dapat kaw aku bunuh kaw siap kerat 20 lagi ! argh !

Kes 2 : Berlaku kira2 beberapa bulan lalu. Seorang jiran aku sedang mandi kemudian beliau tersedar ada orang merakamkan aksi beliau sedang mandi daripada celah tingkap di bilik mandi tersebut. Makcik tuh kemudian menjerit sekuat hati. Dan lelaki berkenaan berjaya melarikan diri.

Sekali lagi benda yang sama berlaku juga pada jiran aku. Beliau tengah tidur, dan tibe2 beliau terjaga apabila perasan seperti ada orang sedang mengintai beliau. Lalu, beliau menjerit sekuat hati dan lelaki tersebut berjaya melarikan diri. Untuk makluman, rumah jiran aku ni di flat tingkat tiga. Aku pun pelik macam mana lelaki GS ni boleh panjat tembok sampai tingkat atas. Bukan setakat satu kejadian ni sahaja, tapi banyak kejadian yang sama berlaku di sekitar kawasan rumah aku.

Dunia sekarang dah tak aman ! Betul kan apa yang aku katakan ni ? Cuba kalian bayangkan, kalau dekat rumah sendiri kita rasa tak selamat macam kes lelaki GS tu, apatah lagi bila kita berada di luar rumah. Aku sendiri mengaku aku takut nak keluar rumah. Kalau keluar dengan kawan2 perempuan dalam dua atau tiga orang pun aku dah takut, ini kan lagi kalau kalau aku bersendirian.Lagi2 kita ni orang perempuan, kat mana2 je kita sentiasa terdorong nak jadi mangsa jenayah terutamanya jenayah rogol. Haih. Dunia dunia..

Kalau korang tengok dekat tv dan suratkhabar pun hari2 korang dapat lihat bermacam2 jenayah daripada yang biasa hinggalah yang kejam tahap setan lahanat. Argh ! Aku pelik kenapa daripada hari ke hari aku lihat dunia makin rosak kejam dan tak berperikamanusiaan. Erm, aku bukan nak bercakap kosong, tapi aku dah membuktikan dekat korang semua tentang apa yang berlaku dekat kawasan rumah aku yang baru saja sebentar tadi mak aku alami dan beberapa bulan lalu jirang aku juga alami yang menunjukkan sememangnya kita sekarang ni dah macam arus di tengah galah. Duduk di rumah pun terdorong jadi mangsa jenayah apatah lagi kalau kat luar. Dunia sememangnya sudah tidak aman !


10 comments:

  1. haha.mungkin penjenayah hitam yg busuk tu sedang menangis teresak-esak disebabkan artikel ini.

    ReplyDelete
  2. bia la die nanges ke bunuh diri apa aku kesah ! argh ! hahaha. phsycho jap :D

    ReplyDelete
  3. aduh, lelaki lelaki. malu aku -.-

    ReplyDelete
  4. =.= haihh. memang la lelaki gs ni memalukan kaum lelaki je kan. haihh. no comment. huhu

    ReplyDelete
  5. erm bila difikirkan, kemiskinan tu membawa kepada kemungkaran..sama2 ambik ikhtibar a..dan kena byk ati2 lepas ni..

    ReplyDelete
  6. betol2. tapi dah tahu hidup agak susah kerja lo. no need utk buat semua ni kan. ok tanks comment ok :)

    ReplyDelete
  7. yea, betol hidup penuh dugaan :)

    ReplyDelete
  8. wow~ kul10:30 di hari kejadian yang sama ( tadi pagi.. ) keling tersebut telah meragut jugak seorang awek nak gi keja.. di kuarkan pisau seb awek tu apat lari selaju yang boley.. adiosh.. nak mati keling tu agaknya.. dah banyak uat kes kat situ..

    dan kejadian intip mengitip pun, dah banyak kali berlaku kat area umah akak.. yang jiran pun bodoh, dah nampak 2 orang mamat tengah mengintai, buley buat bodoh..

    dush~ amik sebijik di atas kebodohan dan tidak kerja sam beliau.. HaHaHa..

    ReplyDelete
  9. tuh la pasal. polis pun macam apatah orang selalu repot buat dek je. keling tu tk kena tangkap gak. apa punye polis daa. tula pasal manusia memang camtuh, tengok orang susah sume buat dek takot kena balik. apa nak jadi la. bukan nak tolong ke apa. haihh

    ReplyDelete

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook