19 Dec 2009

My life mission listed before and future

Setiap orang pastinya dalam kehidupan dorang akan ada misi dan prinsip masing-masing kan ? Setiap orang ada misi yang perlu die capai. Ada yang buat misi hidup die sebulan sekali ada setahun sekali. Dan dibawah adalah antara senarai misi hidup yang aku dah tetapkan dalam kehidupan aku sejak daripada dulu lagi. Ada yang aku berjaya kecapi dan ada juga yang aku gagal. Well, kita hidup ada kalah ada menang kan ? :) Dengan jujur aku akan tulis sikit antara misi2 yang aku dah tetapkan.


Waktu sekolah dulu antara misi aku adalah nak jadi:

1. The best among the best students (DONE)
2. Students yang popular dan ada secret admire sendiri (DONE)
3. Pelajar harapan sekolah ataupun top students dalam PMR (DONE)
4. Pelajar harapan sekolah ataupun top students dalam SPM (FAILED)
5. Masuk pertandingan pidato piala di-raja macam Syahirah (DONE)
6. Wakil sekolah dalam pertandingan peringkat zon dan ke atas (DONE)
7. Straight A's dalam PMR n SPM (FAILED)
8. Ketua platun macam senior before yang hebat2 (DONE)
9. Pegang jawatan AJK Tertinggi dalam Lembaga Pengawas (DONE)
10. Pegang jawatan Pengerusi dalam mana2 persatuan (DONE)
11. Ada boyfriend macam kawan2 lain (DONE)
12. Geng dengan budak2 baik yang paling pandai kat sekolah (DONE)
13. Geng dengan budak2 sosial tapi pandai (DONE)
14. Duduk sebelah budak pandai dalam kelas ((DONE)
15. Nak tambahkan kawan lelaki sama macam kawan perempuan (DONE)
16. Naik atas pentas dan jadi pengacara even sekali pun (DONE)
17. Pelajar anugerah kehadiran penuh (DONE)
18. Rajin siapkan homework dan rajin belajar (FAILED)
19. Dapat boyfriend yang sosial sebab nak baget cam aku sosial (DONE)
20. Try carik gaduh dengan cikgu n langgar disiplin (DONE)
21. Menang tempat 1 dalam pertandingan wakil sekolah (FAILED)

Now and in future aku nak jadi :

1. Pelajar yang dapat 4flat kolej
2. Antara pelajar cemerlang dalam kolej
3. Pelajar yang tak senang dipijak kepala
4. Fokus dalam study setiap masa
5. Serious dalam relationship wif my bf
6. Taknak pegang apa2 tanggungjawab dan jawatan dalam kolej
7. Pelajar yang buat hal sendiri
8. Praktikal dekat Astro or TV3 or RTM
9. Jadi seorang wartawan berjaya
10. Jadi seseorang yang dikenali ramai tapi bukan jadi artis la
11. Kumpul duit beli rumah dan kereta untuk keluarga
12. Hantar parents pergi haji
13. Buka bisness keluarga untuk parents terutamanya bile dorang tua
14. Kawin umur 25 keatas bile dah betul2 berjaya
15. Jadi seorang yang sangat bekerjaya
16. Belajar sampai MASTER dan lebih tinggi lagi
17. Jadi anak solehah dengan balas jasa parents
18. Ramaikan kawan dalam bidang media
19. Lebih rajin daripada waktu sekolah dulu
20. Jadi seorang yang berpelajaran dan ada masa depan


Well, dats all kot. Mybe ada lagi aku lupe tataw la. Gile kuasa n gile popular waktu kat sekolah? haha. Not really. :) Aku buat sume misi ni sebab aku nak cabar diri aku. Am i perfect enough nak dapatkan semua yang aku nak ni ? From that, aku selalu motivasikan diri aku. U can Faridah u can! Daripada Faridah yang pendiam dulu waktu aku sekolah rendah, aku dah jadi seorang yang penuh dengan berkeyakinan dan berani nak amek semua cabaran yang aku dapat. Setiap orang ada cara nak motivasikan diri kan ? Dan inilah cara aku dan rahsia aku selama ni untuk memotivasikan diri dan sentiasa buatkan keyakinan aku jauh lebih tinggi dari orang lain. :)


0 gula-gula diterima :):

Post a Comment

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook