24 Dec 2009

PMR dalam kenangan


Today, hari result keluar untuk budak2 PMR. Congratulation aku ucapkan untuk semua yang dapat results hari ni. Well, if result tak ok, just try untuk SPM ok. Never felt down :) Masa tu still panjang my dear. N yang dapat results bagus, tahniah dan tahniah untuk adik2 kuh sekalian.

Tibe2 hari ni, aku teringat balik kenangan time ambil result PMR dulu. Waktu before amek results masing2 rasa takut. Then orang pertama yang amek results PMR dekat kelas aku Nik tak salah. Then keputusan die bagus 8A tak salah. Then diikuti dengan orang kedua ketiga keempat.. Sume bagus2. Semua menangis kegembiraan tak de langsung menangis sebab sedih. And still tak ada sapa dapat results tak bagus. Then aku set kat otak, if results kawan2 aku semua bagus2 sure insyaallah aku punye pun bagus macam dorang. N, at last aku pun beranikan diri aku beratur dengan kawan2 lain untuk ambil results.

Beratur depan aku masa tuh Aminur tak salah aku. Then bile die tengok je result yang Puan Edahwati bagi tuh die nanges. Then, aku terkejut die dapat 8A. So, aku start yakin sangat yang result aku pun mungkin akan lebih kurang cam kawan2 lain. N its going to my turned. Aku duduk dengan baca doa dalam hati.. Then puan Edah cakap 'Jangan takut, kelas kamu semua results bagus2'. Aku tutup mata at first. Then bukak lepas Puan Edah dapat carik nama aku semua. Then aku start mengira A yang aku dapat sebab Puan Edah suruh kire sebab die nak catat. At first ikut urutan subjek dada aku debar2 ouh. OMG! its straights subjek atas2 all A's... aku dah rasa nak jerit dat time.. Then tibe2 kire subjek belah bawah sekali :( sad.. I only got 6A's not straights like Aminur n other friends did. But, alhamdullillah.

Then lepas tuh. Aku sama2 nanges n peluk Aminur. Nanges puas2. Dengan penuh syukur n gembira sangat. :) If aku ada pic masa tuh kan bagus. Boleh simpan dat time sebagai kenangan paling manis untuk kitaorang yang nangis sama2 :) I miss dat moment. If aku boleh repeated dat time, nak sangat aku buat. Tapi impossible kan masa boleh turn balik ?


*Teringat masa Naim nanges n peluk2 ayah die ! :) Coz die dapat straight A's :))


0 gula-gula diterima :):

Post a Comment

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook