29 Dec 2009

Selamat tinggal 2009 !


Selamat tinggal 2009 ! Tahun makin meningkat dan nampaknya usia aku pun semakin meningkat. Macam tak percaya je yang im going to 19 next year. Ayaakk ! Cepatnya lah masa berlalu kan ? Well, sayang kot nak tinggalkan tahun 2009 yang penuh bersejarah ni. Kenapa aku cakap bersejarah ? Sebabnya tahun 2009 merupakan tahun pertama yang aku tak perlu dah nak pakai baju uniform then pegi sekolah pagi2 bangun lambat. haha. 1st2 memang rasa seronok, tapi lama2 sedih woo wa ingat balik itu zaman budak2 kat sekolah dulu. huk2 :(

Selain tu, pada tahun 2009 ni juga lah umur aku mencecah 18tahun. Happy birthday ,Happy birthday, Happy Birthday to eda :D Bermakna aku bukan underage dah ataupun kanak2 mentah. haha. Sekaligus secara automatik aku mendapat lesen sebagai 'orang dewasa'. *wink2* haha :D Terima kasih untuk sayang dan kawan2 yang lain yang buat suprise untuk birthday aku. Sayang korang gile ketat la ! :D


Next, pada tahun 2009 ni aku dan kawan2 yang lain pasti akan menganggap yang tahun 2009 adalah tahun bersejarah. Sebab apa ye ? Sebab pada tahun ni lah untuk julung2 kalinya kitaorang ambil slip keputusan Sijil Pelajaran Malaysia kitaorang. Well, sedih atau gembira dengan keputusan tuh, pasti punye tahun 2009 ni merupakan zaman bersejarah korang. Percaya la. haha. Congratulation untuk kita semua yang dah berjaya melepasi zaman spm ! yea..

Awal bulan 2009 juga, buat pertama kalinya aku bekerja di sebuah office. Bukan calang2 office taw sebabnya aku bekerja sebagai seorang collector bank. Bank mana ? Aku bekerja di main Bank Al-rajhi bank Jalan Ampang depan KLCC tu :) First time dalam hidup aku dengan usia yang muda aku telah belajar banyak benda berkaitan persekitaran office. First time juga dalam hidup aku, aku pergi meeting bersama2 dengan orang yang jauh berpengalaman dan educated dan juga pertama kali dalam hidup aku, aku kena bentangkan hasil kerja aku depan bos yang cool gile la Encik Selamat ! :) Papepun, aku rindu la semua staff kat Al-Rajhi Bank. :(


Act, before kerja bank, terlebih dahulu aku kerja sebagai seorang promoter dekat JJ Taman Maluri. Well, kerja macam ni memang penat, tapi seronok sebab carik pasal dengan bluewave n boleh merayap sambil kerja. hahaa. Then bersejarah untuk aku sebabnya, first time aku dapat kerja dekat counter n jadi bos selalu. hahaa :D


Then, pada tahun 2009 ni juga, 1st time aku menjadi seorang pelajar kolej. Tak perlu dah nak bawa bek sekolah, buku banyak, tunggu bas sekolah, pakai baju uniform, buat schoolwork n semua2 la :) hahaa. Dan juga, aku dapat kawan2 baru dekat kolej aku yang baru :) Apa2 pun, aku rindu gile la zaman sekolah dulu ! haihh..

Dan.. yang paling penting sekali, tahun 2009 ni merupakan zaman paling bersejarah untuk aku sebabnya, pertama kali dalam pengalaman aku bercintan, hehehe, aku genap setahun dengan bf aku yang tersayang :) I love you laaa sayang ! :D Farid n Faridah forever yaww <33



4 comments:

  1. thun bru azam bru...hehe

    follow me!!

    ReplyDelete
  2. haha. yea2. betol2 azam baru kena ada :D haha. okey2. tanks follow me ok ! :D

    ReplyDelete
  3. hi geng.
    story yg besh. u're still young. jauh lg pjalanan. keep it up.

    http://penatsayafikir.blogspot.com

    ReplyDelete

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook