28 Dec 2009

wajah seiras jodoh ?


Semalam aku lepak dengan kawan2 lama aku :) Then, aku ada laa borak2 dengan Aisha. N Aisha semalam ada cakap yang aku dengan Farid memang dah dijodohkan means Farid memang jodoh aku. N Aisha cakap yang dulu aku kan memang nak ada bf nama Farid then now aku dah dapat Farid yang aku nak.

Why Aisha cakap Farid jodoh aku n aku dengan Farid akan kahwin nanti 1day ? haha. Sebab Aisha kata muka aku dengan Farid sama ataupun mirip la macamtuh. :) Cube tengok sama ke ? haha. Erm, ya i admit it ramai orang cakap muka kitaorang hampir sama. But betol ke tak kalau muka sama or seiras tuh jodoh ?

Melalui kajian yang aku dapat, Dr Fadzilah Kamsah pun cakap macamtuh juga dalam buku beliau yang bertajuk Tips Menjadi Individu Menarik. Dr Fadzilah ada menulis dekat dalam buku tu, kajian oleh Dr James Fallon, seorang professor kat Universiti California mendapati lelaki dan perempuan akan cenderung pilih pasangan yang ada persamaan dengan wajah dorang :) Even not totally same, tapi ada la juga part2 tertentu yang sama. huhu. Daripada kajian beliau gak, Dr ni mendapati yang mesti ada at least 12 tempat yang menjadikan pasangan tu kelihatan seiras. Wow ! Amazing kan kan ? :)

Erm, aku pun tak tahu even betol ataupun tidak, it just dulu pun, orang tua2 cakap kalau muka seiras dengan pasangan maknanya jodoh kuat :) Amin. Aku berharap la macamtuh. Semoga la aku dengan Farid memang jodoh bersama. Yela kan best nanti kalau cikgu anak kitaorang nanti tanya nama ayah siapa ? Anak kitaorang jawap 'Farid' then cikgu die tanya lagi, nama ibu pulak ? 'Faridah'.. :) Then die kena sekeh dengan cikgu die, sebab cikgu die pk die main2. hahaa :) Padahal betol our name was Farid and Faridah..

* Opss soryy ! Terlebih sudah. Berangan sekali-sekala apa salahnya kan kan ? hehe :)

4 comments:

  1. siyes siyes . muke seiras neyh mmg jodoh kuat . mne kembar aq ek ? hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaa. bakal ada la tuh. tunggu je ok :D jodoh tak ke mana. ahhaa :)

    ReplyDelete
  3. ak pun nk crik kembar ak

    ReplyDelete
  4. aq dah jumpa dah .... cuma dia tua setahun .. ramai orang ckp kitaorang adik beradik .. ramai macam mana mesti korang tahukan..tak terkira...sbb dia tu agak popular di sekolah .. jadi bile aq masuk school tu aq pun tiap2 ari ditanya org' awak adik perempuan'''' ke ?' maka aq pun jawab la 'bukan' dorang jawab 'korang macam adk beradik...

    ReplyDelete

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook