5 Feb 2010

Kadang-kadang


Kadang2 aku pelik dengan manusia yang susah nak terima kenyataan. Sedangkan benda dah terbukti depan mata tapi mereka masih mengharapkan sesuatu yang mungkin berlaku dan mungkin tidak. Kadang2 pun aku pelik dengan manusia yang sentiasa berharapkan sesuatu tu berlaku tetapi hanya duduk diam tanpa melakukan apa2 dan hanya mengharapkan satu kejaiban yang berlaku. Kadang2 aku pelik dengan manusia yang tidak sedar kesalahan diri tetapi hanya nampak kesalahan orang lain dan akhirnya terkena dekat diri sendiri. Kadang2 juga aku pelik kenapa ada manusia menyokong benda kesalahan dan menidakkan benda kebenaran..


Kadang2 aku pelik dengan manusia yang hanya tahu memaki hamun tanpa memikirkan rasional disebalik kata2 yang dia tuturkan sehingga memalukan diri sendiri dan menunjukkan siapakah dia yang sebenarnya. Kadang2 aku pelik kenapa mesti ada manusia yang tersalah memilih platform di dalam bidang yang penuh dengan individu mentaliti rendah sedangkan sendiri sudah mengetahui mengenai persekitaran itu. Kadang2 aku pelik dengan manusia yang susah untuk menerima kebenaran bahkan lagi menyokong benda ke arah kegelapan. Dan akhirnya sendiri hampa memikirkan kembali hal kebenaran.


Kadang2 aku pelik dengan manusia yang tidak boleh memikirkan untuk diri sendiri tetapi hanya mengharapkan orang lain. Kadang2 aku pelik kenapa manusia perlu diwujudkan dengan dua mentaliti yang berbeza dan salah satunya pasti akan tersungkur dan menangis sendiri di akhir masa. Kadang2 aku pelik kenapa ada manusia yang tidak pernah memikirkan masa depan dan kehidupan yang lebih bagus. Kadang2 aku pelik kenapa ada manusia yang sentiasa rasa ingin lari dari kekalutan dan kadang2 aku pelik dengan manusia yang sentiasa membiarkan kekalutan menguasai diri..




* Moral of d story : Hargailah kehidupan anda. Sentiasa pilih yang terbaik. huhu. Lama tak berpuisi dan buat sajak. Rindu saat aku rajin buat puisi dan sajak :)



2 comments:

  1. pembelajaran hidup itu tidak pernah berhenti , akan slalu ada dan ada. Mlakukan kebodohan juga bukan kesalahan sebab dr situ kita justru akan belajar banyak:

    “wisdom comes from experience, experience comes from foolishness”

    ReplyDelete
  2. yup setuju :) tanks sharing. huhu :)

    ReplyDelete

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook