12 Feb 2010

Married ?? Oh Tidak !!


Hari tu aku chat dengan kawan rapat aku waktu kat sekolah. Aku takkan kasitahu siapa yang pasti. huhu. Chat punya chat cerita pasal kahwin tunang. haha. Then aku rasa macam oh damn ! Nampaknya aku masih belum sedar yang aku dan kawan2 yang sebaya semua sudah berusia 19tahun dan tahun depan automatik akan menginjak ke usia dua puluh-an. Masa berlalu dengan cepat bukan ? ahaha.



Kalau nak ikotkan pada zaman nenek moyang dan emak bapak kita dulu, usia untuk perempuan usia aku sekarang ni merupakan satu usia yang memang engkau gerenti lah akan berkahwin. Takpun, paling paling pun ada satu ekor ops silap seorang anak dah sekarang ni. Wahaha.



Kalau bercerita pasal kahwin, buat masa ni untuk aku, aku masih belum bersedia. Seriously tak ! Sebab satu, for sure pasal duit. Tengah belajar kerja pun belum lagi untuk kumpul duit nak kahwin. Memang tak lah. haha. Next, fikir pasal usia yang terlalu muda. Macam kita dapat lihat, banyak antara penyebab penceraian adalah disebabkan faktor kahwin awal dan terlalu muda untuk mengendalikan perkahwinan. heee



Seterus terusnya, aku merasakan sekarang ni bukan masa yang sesuai disebabkan aku rasa aku belum capai lagi kepuasan hidup yang hakiki. Walaweyh ayat tak boleh blaa ! ahaha. Yela, apa yang aku maksudkan kat sini adalah aku tak puas lagi capai nikmat hidup sebagai seorang yang ada ijazah paling kurang pun, kereta mewah sendiri dan rumah mewah sendiri dan untuk keluarga juga. haha.



Tetapi, untuk korang yang serba serbi lengkap ada duit dan sudah mencapai kepuasa dalam hidup dalam usia yang muda ni dan juga dah ada mental yang kuat untuk kahwin go on ok ! Sememangnya kalau semua dah ada, elok kahwin cepat untuk mengurangkan dosa dengan bercintan cintun ni. hehehe.



Sekian.. Assalamualaikum dan selamat maju jaya. wahahha. Edisi merapu **



4 comments:

  1. btol2..zmn skg dh x amalkn sgt kwen muda..sbb skg ni rmai dh msuk u..dlu2 bole la..tp kalo psgn kite dh kje, leh tanggung sume, xleh lh nk tgguh2 kn..kalo psgn kite, lg2 yg laki pun msih bljar jgk, sush nk ad kmitmen..lg2 nnt ad mslh kwgn...xkn asek2 nk brgntung pd mak ayh..

    ReplyDelete
  2. wunny : yup saya setuju :) haha. kalau ada orang pinang saya tapi dia dah bekerjaya saya oryte je. hahaa. yup2, mana boleh harapkan mak ayah kan kalau dah kahwin :)

    ReplyDelete
  3. weh. kenapa mcm fahamm je aku psl entry ni? HAHA! ;P

    ReplyDelete
  4. makan cili bontot rasa pedas. wahahhaa :DD

    ReplyDelete

Sebijik komen dari anda memberikan satu kepuasan impak maksima yang sangat superb. Terima kasih :)



We're specialized in Potrait & Wedding Photography!
If you're searching for a reasonable price and good quality of photographer,
you are right by choosing us! Quality is our priority :)
Click at the image below for direct to Faridisim Photography Facebook